Geen woorden, maar dansen

Hangende schouders, een angstige blik in zijn ogen. Hij houdt zich afzijdig van de klas. Stiekem wil hij meedoen met de andere kinderen, maar hij weet niet hoe. Wat doe je als je verdrietig of onzeker bent? Hoe uit je dit in beweging? En hoe ga je hiermee om?

 

Het project Geen woorden, maar dansen werkt via dans aan de sociale vaardigheden van kinderen. De leerlingen oefenen met bewegingen die bij bepaalde emoties horen en proberen deze te ontdekken bij klasgenoten. In een veilige omgeving delen ze emoties en ervaringen. Ook vergroten ze hun weerbaarheid. Ze leren opkomen voor zichzelf, omgaan met verschillen, keuzes maken en samenwerken. Docenten krijgen hierdoor een ander inzicht over het functioneren van hun leerlingen in een groep, dan tijdens een reken- of taalles. Geen woorden, maar dansen maakt ook creatiever, draagt bij aan de motorische ontwikkeling en sluit aan op de kerndoelen uit het primaire onderwijs.

 

In het kort:

– Geschikt voor leerlingen uit groep 5 t/m 8

– Minimaal 5 lessen, maximaal 12

– Op maat gemaakt

 

Benieuwd naar de  mogelijkheden? Marcella vertelt het je graag!

Wilt u meer informatie, neem dan gerust contact op.